Algemene voorwaarden
Lamoura Algemene Voorwaarden
Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt het volgende verstaan:
- Bedenktijd: de periode waarin de consument zijn herroepingsrecht kan uitoefenen.
- Consument: een natuurlijke persoon die een overeenkomst op afstand aangaat en niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf.
- Dag: een kalenderdag.
- Duurtransactie: een overeenkomst op afstand die betrekking heeft op een reeks producten en/of diensten met een spreiding van leverings- of afnameverplichtingen in de tijd.
- Duurzame gegevensdrager: een middel waarmee de consument of ondernemer informatie kan opslaan die persoonlijk aan hen is gericht, zodat deze later kan worden geraadpleegd zonder dat de informatie wordt gewijzigd.
- Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd de overeenkomst op afstand te ontbinden.
- Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aanbiedt aan consumenten.
- Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die wordt gesloten binnen een door de ondernemer georganiseerd systeem voor de verkoop op afstand, waarbij communicatie op afstand wordt gebruikt.
- Techniek voor communicatie op afstand* een middel dat gebruikt kan worden voor het sluiten van een overeenkomst zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn.
- Algemene Voorwaarden: deze Algemene Voorwaarden van de ondernemer.
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
- Bedrijfsnaam: Lamoura Nederland
- Handelsnaam: Lamoura.nl
- Klantenservice e-mail: info@lamoura.nl
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke overeenkomst op afstand tussen de ondernemer en de consument.
Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze voorwaarden beschikbaar gesteld aan de consument. Indien dit niet mogelijk is, wordt de consument geïnformeerd dat de voorwaarden bij de ondernemer kunnen worden ingezien en op verzoek kosteloos worden toegezonden.
Bij elektronische overeenkomsten kan de tekst van deze voorwaarden ook elektronisch worden aangeboden, zodat de consument deze eenvoudig kan opslaan. Als dit niet mogelijk is, wordt aangegeven hoe de voorwaarden elektronisch kunnen worden geraadpleegd.
Bij eventuele aanvullende specifieke voorwaarden blijven deze Algemene Voorwaarden van toepassing, en de consument kan zich beroepen op de meest gunstige bepalingen.
Als een bepaling van deze voorwaarden ongeldig is, blijven de overige bepalingen van kracht en zal een vervangende bepaling worden opgesteld.
Situaties die niet zijn geregeld in deze voorwaarden, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze voorwaarden.
Onzekerheden over de uitleg of inhoud van bepalingen worden ook geïnterpreteerd ‘naar de geest’ van deze voorwaarden.
Artikel 4 – Het aanbod
Als een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden valt, wordt dit duidelijk vermeld.
Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer heeft het recht om het aanbod te wijzigen.
Het aanbod bevat een nauwkeurige beschrijving van de producten en/of diensten, zodat de consument het aanbod goed kan beoordelen. Afbeeldingen zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, maar de ondernemer kan niet garanderen dat kleuren exact overeenkomen met de werkelijke kleuren.
Het aanbod bevat duidelijke informatie over de rechten en verplichtingen van de consument, waaronder:
- De prijs, exclusief eventuele bijkomende kosten zoals invoer btw en verzendkosten.
- De wijze waarop de overeenkomst tot stand komt.
- De toepasselijkheid van het herroepingsrecht.
- De betaal- en leveringsmogelijkheden.
- De termijn voor aanvaarding van het aanbod.
Artikel 5 – De overeenkomst
De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de consument het aanbod aanvaardt en voldoet aan de bijbehorende voorwaarden.
Bij elektronische aanvaarding bevestigt de ondernemer de ontvangst van de aanvaarding. Totdat deze bevestiging is ontvangen, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
De ondernemer zal zorgdragen voor de beveiliging van de elektronische overdracht van gegevens en veilige betaalmethodes.
Bij het product of de dienst ontvangt de consument belangrijke informatie over onder andere het herroepingsrecht en garantie.
Elke overeenkomst is onder voorbehoud van voldoende beschikbaarheid van de producten.
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Bij aankoop van producten heeft de consument het recht om de overeenkomst binnen 14 dagen zonder opgave van redenen te ontbinden, te rekenen vanaf de dag na ontvangst van het product.
De consument dient het product zorgvuldig te behandelen en alleen te openen in de mate die nodig is om te beoordelen of hij het wil behouden. Bij uitoefening van het herroepingsrecht dient het product, indien mogelijk, in de originele staat en verpakking te worden geretourneerd.
De consument moet binnen 14 dagen na ontvangst van het product het herroepingsrecht kenbaar maken aan de ondernemer, en het product binnen 14 dagen retour sturen.
Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
De kosten voor het retourneren van producten zijn voor rekening van de consument. Bij terugbetaling door de ondernemer zal dit zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping gebeuren.
Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
De ondernemer kan het herroepingsrecht uitsluiten voor bepaalde producten, zoals gepersonaliseerde artikelen of producten die snel bederven. Dit dient tijdig en duidelijk bij het aanbod te worden vermeld.
Artikel 9 – De prijs
Tijdens de geldigheidsduur van het aanbod worden de prijzen niet verhoogd, met uitzondering van wijzigingen in btw-tarieven.
Prijsverhogingen binnen drie maanden na de overeenkomst zijn alleen toegestaan bij wettelijke veranderingen. Na drie maanden kan de consument de overeenkomst ontbinden bij prijsverhogingen.
Artikel 10 – Conformiteit en Garantie
De ondernemer staat ervoor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst en redelijke eisen van deugdelijkheid. Gebreken dienen binnen 14 dagen na levering te worden gemeld.
Artikel 11 – Levering en uitvoering
De ondernemer zal bestellingen met zorg uitvoeren. Levering vindt plaats op het door de consument opgegeven adres en binnen 30 dagen, tenzij anders overeengekomen.
Bij niet-levering zal de ondernemer een vervangend artikel aanbieden en de consument wordt hierover geïnformeerd.
Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
De consument kan een overeenkomst voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van maximaal één maand. Bij overeenkomsten voor bepaalde tijd geldt dat deze ook opzegbaar zijn tegen het einde van de termijn.
Artikel 13 – Betaling
De consument dient de verschuldigde bedragen binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktijd te betalen. Bij wanbetaling behoudt de ondernemer het recht om kosten in rekening te brengen.
Artikel 14 – Klachtenregeling
Klachten dienen binnen 7 dagen na constatering volledig en duidelijk te worden ingediend. De ondernemer beantwoordt klachten binnen 14 dagen en indien nodig zal een oplossing worden geboden.
Artikel 15 – Geschillen
Op deze voorwaarden en de overeenkomst is uitsluitend Nederlands recht van toepassing, ook als de consument in het buitenland woont.